Čo si myslia spotrebitelia o V‑Label

Začiatkom septembra sme spustili v spolupráci s Českou vegánskou spoločnosťou na našich sociálnych sieťach spotrebiteľský prieskum o značke V-Label. Prieskum podporilo aj niekoľko spoločností, ktoré vyrábajú vegánske produkty certifikované práve touto ochrannou známkou.

Dotazník vyplnilo takmer 2 000 ľudí

Cieľom dotazníka bolo zistiť, ako spotrebitelia reagujú na rôzne vegánske označenia a najmä ako vnímajú a nakoľko dôverujú samotnému certifikátu V-Label.

Až 1 998 ľudí z Česka a Slovenska odpovedalo na otázky ohľadom ochrannej známky V-Label. Z Českej republiky sa dohromady zapojilo do prieskumu až 1 272 ľudí, zatiaľ čo zo Slovenska ich bolo 726. Z celého počtu zúčastnených bolo 85 % žien a 14 % mužov.

Dáta zo spotrebiteľského prieskumu V-Label (Česko a Slovensko).

Aké boli stravovacie návyky respondentov?

  • 49 % tvorili vegáni/vegánky
  • 28 % tvorili vegetariáni/nky
  • 17 % tvorili reduktariáni 
  • 2 % sa stravovali konvenčne
  • 4 % uviedli “iné” stravovanie

Uprednostňujú spotrebitelia nákup s certifikovaným symbolom?

  • Až 48 % z opýtaných odpovedalo na otázku „Preferujujete kúpu vegánských (prípadne vegetariánských) produktov s certifikovaným symbolom?“ odpoveďou „skôr áno”.  
  • 45,6 % na túto otázku odpovedalo „rozhodne áno”.

Losovali sme o košík vegánskych dobrôt

Po uzavretí prieskumu sme prostredníctvom online toolu zrealizovali náhodný výber zo 726 emailových adries, ktoré sa do prieskumu zapojili, a vybrali tak 3 slovenských výhercov: Moniku z Poriadia, Miroslava z Nového mesta nad Váhom a Mary z Dolnej Krupej. 

Výhercom sme osobne pogratulovali a odovzdali im víťazné balíčky, ktorým sa všetci traja veľmi potešili. Výherkyňa Mary nám pri prebratí balíčka odkázala: „Neviem, či sa viac teším na produkty, ktoré už poznám, alebo na tie, ktoré teraz vyskúšam.

Za láskavú podporu súťaže ďakujeme týmto značkám:

  • Firma Novofruct, ktorá má v ovocných pyré a výživách dlhú tradíciu, nám do súťaže dodala ovocno – obilninové kapsičky DayUp s obsahom ovocných štiav a ovocného pyré, obilnín, kokosu a tapiokových perál. Kapsičky sú vhodné aj pre zdravú detskú výživu, rada WakeUp&Joy obsahuje obilninu pšeno, ktorá je bohatá na železo. Výrobky DayUp majú  tzv. clean label, čo znamená, že obsahujú zložky v ich najprirodzenejšej forme bez umelých farbív a konzervantov. 
  • Spoločnosť FIRST FOOD PRODUCTION do súťaže prispela svojimi vegánskymi proteínovými tyčinkami REDCOCO, ktoré sú prvými V-Label certifikovanými tyčinkami na Slovensku. Dokonalé zloženie navrhol známy vegánsky fitness tréner Jany Landl. Tyčinka neobsahuje cukor, namiesto toho je sladená datlovým sirupom. Okrem kokosu nájdete v tyčinke aj mandle, kávové zrná, kakaové bôby, ryžový proteín a čakankovú vlákninu. 
  • Spoločnosť GreenFood Nutrition nám zaslala bohatú nádielku obilninových kaší, vitamínových doplnkov, vegánsky proteín, praktické shakery a púzdra na kapsule. Výrobky ocenia určite nielen športovci, ale všetci, ktorí uprednostňujú zdravé prírodné zloženia potravín. Udržateľnost firme nie je cudzia, a preto kaše aj proteín balia do ekologickejších papierových obalov s fóliou BOPA a CPP. 
  • Firma Garden Gourmet nám do súťaže dodala chutné mäsové alternatívy, vynikajúci Sensational Burger, ktorý je na nerozoznanie od mäsového, „kuracie“ nudličky a falafel. Značka Garden Gourmet chce aj na Slovensku ľudí inšpirovať a rozšiřovať povedomie o rastlinnom stravovaní a jeho benefitoch na životné prostredie a na naše zdravie.
  • Spoločnosť Alpro nám dodala do súťaže sladké dezerty, ochutené rastlinné mlieka a sójovú smotanu. Vďaka Alpro mliečnym altrenatívam si môžete dopriať zdravé a chuťovo vynikajúce raňajky a snacky. Sójová smotana je zas skvelým pomocníkom pri každodennom vegánskom varení. Tieto výrobky určite ocenia nielen vegáni, ale aj ľudia alergickí na mlieko. Veľkou výhodou je, že výrobky Alpro bývajú často obohatené o vitamíny a minerály, ako napríklad vápnik, vitamín D alebo B12, a preto sú jednotkou medzi mliečnymi alternatívami.