Viaceré spoločnosti už v súčasnej dobe registrujú, že dopyt po výrobkoch zodpovedajúcich zdravému a udržateľnému životnému štýlu rastie. Jedným z takýchto výrobcov je aj spoločnosť Beluša Foods, ktorá má na Slovensku tradíciu už od roku 1996.
Väčšina výrobkov, ktoré spoločnosť vyrába je dlhodobo práve čisto na rastlinnej báze. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo sa produkty rozhodli certifikovať ochrannou známkou V-Label.
Martin Šajdík, výkonný riaditeľ: „Takmer všetky naše rastlinné tuky a margaríny sú prirodzene vegánske. Naši odberatelia oceňujú produkty, u ktorých presne vedia, aké štandardy spĺňajú. Keď sme sa rozhodovali pre vegánsku certifikáciu, porovnávali sme si rôzne značky. Ukázalo sa, že pre našich klientov bol najznámejší práve symbol V-Label. Vzhľadom na to, že sme súčasťou škandinávskej skupiny Orkla, ktorá silno presadzuje myšlienky udržateľnosti, rozhodli sme sa túto myšlienku propagovať aj prostredníctvom ochrannej známky.”
„V rámci rady V-Label máme produkty v pestrej škále stolových, ťažných a krémových margarínov či pokrmových tukov, ktoré dokážu uspokojiť svojim zložením a vlastnosťami aj tých najnáročnejších zákazníkov,” hovorí Martin Šajdík.
Nebije sa palmový olej s vegánstvom?
Mnoho vegánov nechce podporovať výrobky s veľmi často práve neeticky a neekologicky získavaným palmovým olejom, čo je logicky opodstatnené.
Beluša Foods reaguje svojou produkciou aj na tento fakt, preto sa rozhodla vyvinúť v spolupráci so špičkovými odborníkmi zo Švédska úplne nový produktový rad výrobkov „Palm Free“.
Pri ostatných produktoch pochádza palmový olej výlučne z trvalo udržateľných zdrojov, o čom svedčí aj certifikát RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil), ktorým spoločnosť disponuje.
Víziou je prichádzať na trh s inováciami
Dnes je Beluša Foods lídrom na slovenskom a českom trhu, rešpektovaným hráčom v Maďarsku a Poľsku a svoje pôsobenie rozširuje aj do ďalších krajín.
Medzi klientov spoločnosti patria najmä pekárenské a cukrárske spoločnosti, ale aj bežné domácnosti.
Aj z webovej stránky spoločnosti je zrejmé, že jedným z hlavných pilierov firmy je udržateľný rozvoj. Skupina Orkla, ktorá je taktiež materskou spoločnosťou značky Naturli vyrabájúcej vegánske mäsové altrenatívy, aktívne podporuje riešenia globálnych výziev a systematicky investuje do vývoja zdravších výrobkov. Vďaka tomu môže aj Beluša Foods neustále prichádzať na trh s inováciami, ktorých cieľom je ochrana prírodných zdrojov a obmedzenie plytvania s potravinami.