Británia stopla reklamu ukazujúcu „priveľa“.

Po tom, čo bola len v marci tohto roku vo Veľkej Británii spustená reklama od Vegan Friendly poukazujúca na pokrytectvo ľudí konzumujúcich mäso, bola nedávno stiahnutá z televíznych obrazoviek. Dôvodom, prečo ju ASA (The Advertising Standards Authority) zakázala, bolo vyše 60 prijatých sťažností od ľudí, ktorí ju vnímali ako hanobiacu mäsožravcov a s priveľkým množstvom grafických záberov spôsobujúcich znepokojenie.

Samotná reklama zobrazuje 3 ľudí poburujúcich sa nad tým, ako plasty znečisťujú oceány a zabíjajú ryby,  aké sú býčie zápasy a takzvané „mokré trhy“ kruté a ako týmto národom na zvieratách vôbec nezáleží. Zároveň tvrdia, že by sa malo so všetkými živými bytosťami zaobchádzať rovnako. Tieto slová však vyjadrujú počas toho, ako sú pohltení konzumáciou hovädzieho burgeru, bravčového mäsa a rýb.

Ich debata je navyše popretkávaná reálnymi zábermi zvierat trpiacich v zajatí, čakajúcich na smrť alebo už mŕtvych jedincov, ktorí si museli prejsť nepredstaviteľnou krutosťou zo strany nás, ľudí. I napriek tomu, že sú to práve zvieratá, ktoré na bitúnkoch pri samotnej porážke alebo počas života trpia, našli sa aj ľudia, ktorí zábery vystresovaných zvierat označujú ako tie, „ktoré sledovateľom spôsobujú zbytočné rozrušenie“.

Reklama však zobrazuje iba realitu každodenného života, ktorú si veľa ľudí nechce pripustiť alebo dokonca ani len netuší, akým procesom musí zviera prejsť, než sa dostane na tanier. Hoci sa  dostávajú do popredia tieto potrebné informácie, veľa ľudí ešte pred faktami zatvára oči. Cieľom reklamy bolo však len to, aby si ľudia uvedomili prepojenie produktu, ktorý konzumujú, s reálnou cítiacou bytosťou.

Krátku, no veľmi výstižnú reklamu si môžete pozrieť tu.

Zdroj: https://www.veganfoodandliving.com/news/vegan-friendly-uk-tv-advert-banned/

Spracovala: Dominika Kuklová a Simona Kajanovičová