Na verejnosť prenikli informácie, že jeden z najväčších obchodných reťazcov na svete, Tesco, by mal do štyroch rokov uviesť na trh ku každému svojmu mäsovému produktu jeden rastlinný.
Po tom, čo Greenpeace obvinil brazílsku spoločnosť JBS (hlavného dodávateľa pre Tesco), že financuje odlesňovanie v Južnej Amerike pre pasienky hovädzieho dobytka, bývalý generálny riaditeľ spoločnosti Tesco, David Lewis, na to reagoval, že jednou zo snáh spoločnosti je znižovať predaj mäsa a mliečnych produktov. Podľa neho sa to dá dosiahnuť práve rozšírením ponuky rastlinných alternatív.
„Rovnako ako vy, aj my si uvedomujeme, že svet musí výrazne znížiť spotrebu mäsa a mliečnych produktov. Od roku 2018 pracujeme s dodávateľmi na rastlinných inováciách, čo vedie k väčšiemu výberu rastlinných produktov v našich predajniach,“ uviedol David Lewis.
Začiatkom tohto roku sa k téme vyjadril aj súčasný riaditeľ Tesca, Ken Murphy, a potvrdil vyjadrenia o znižovaní spotreby mäsa. V spolupráci s dodávateľmi plánuje zvýšiť cenovú dostupnosť a viditeľnosť rastlinných potravín, s cieľom priniesť zákazníkom inovatívne produkty.
Tesco v súčasnosti úzko spolupracuje so Svetovým fondom na ochranu prírody (WWF) na zmierňovaní environmentálneho dopadu výroby potravín.
„Riešenie dopadu konzumácie a produkcie potravín na životné prostredie nikdy nebolo také urgentné ako teraz,“ uviedla generálna riaditeľka WWF Tanya Steeleová.
Tanya Steeleová sa domnieva, že to zároveň ponúka jednu z najväčších príležitostí na zvrátenie environmentálnych škôd. „Vyváženie našej stravy je toho dôležitou súčasťou,“ tvrdí.
Tesco a rastlinná strava
Od roku 2018 Tesco výrazne rozšírilo sortiment rastlinných produktov najmä cez svoje vlastné značky Wicked Kitchen a Plant Chef. V súčasnosti má v ponuke viac než 400 rastlinných produktov, čo predstavuje nárast o 46 % od roku 2019. Tesco uvádza, že sa zvýšil dopyt najmä po chladených produktoch – približne o 50 %.
V decembri roku 2020 Tesco uviedlo na trh svoj zatiaľ najväčší výber vegánskych vianočných produktov a začiatkom roku 2021 na svojich stránkach povzbudzovalo všetkých zákazníkov, aby vyskúšali rastlinné alternatívy živočíšnych produktov v rámci každoročnej celosvetovej vegánskej výzvy „Veganuary„.
„Mnoho našich zákazníkov smeruje k flexitariánskej strave najmä zo zdravotných ale aj z environmentálnych dôvodov, a aj preto sa spoločnosť zaviazala, že do roku 2025 zvýši predaj rastlinných alternatív o 300 %,“ uviedol hovorca spoločnosti Tesco.
Zdroj: livekindly.com
Spracoval: Miroslav Švestka